Burger King se brání „dynamickému cenovému plánu“ společnosti Wendy’s tím, že nabízí Whopper zdarma

Souboj fastfoodových gigantů o podíl na trhu je běžnou záležitostí. Od využití generativní umělé inteligence k vytvoření nejšílenějších Whopperů pro fanoušky až po uvedení nových produktů, jako je Chizza od KFC (smažená kuřecí pizza), řetězce rychlého občerstvení vynikají ve vzájemném soupeření až je těžké rozeznat, co je vtip a co je doopravdy.

Společnost Wendy’s se tento týden ohradila proti oznámení o „dynamických cenách“ a prohlásila, že její plány byly „špatně pochopeny“ – ale ne dříve, než toho využil Burger King, který od 28. února do 1. března dával americkým zákazníkům, kteří utratili 3 dolary nebo více při objednávce dopředu v mobilní aplikaci nebo na webových stránkách, Whopper nebo rostlinný Impossible Whopper zdarma.

Nevěříme, že bychom měli hostům účtovat víc, když mají hlad,“ napsal Burger King v tiskové zprávě, v níž oznámil svou nabídku „bez nutkání se přejídat“. „Jediná věc, která v BK prudce stoupá, je plamen našeho ohně.“

K výsledkům hospodaření 15. února generální ředitel společnosti Wendy’s Kirk Tanner uvedl, že společnost začne testovat další vylepšené funkce, jako jsou dynamické ceny a nabídka denních částí, spolu se změnami jídelního lístku s využitím umělé inteligence a sugestivním prodejem, uvádí Scripps News.

Dynamické ceny neboli nárazové ceny jsou takové, kdy společnost přistupuje k cenám pružně a mění je v závislosti na poptávce. Tento model zpopularizovaly společnosti pro sdílení jízd, jako jsou Lyft a Uber, které mohou zvýšit ceny v období hustého provozu nebo špatného počasí. Tuto praxi si osvojily i letecké společnosti, hotely a prodejci letenek, jako je Ticketmaster.

Po obviněních ze zdražování pod jiným názvem a chamtivosti firem vydala společnost Wendy’s 27. února prohlášení, že toto oznámení bylo špatně pochopeno jako způsob zvyšování cen v době, kdy je poptávka nejvyšší. Nemáme to v plánu a nezvyšovali bychom ceny v době, kdy nás zákazníci navštěvují nejvíce, uvedla firma.

Místo toho společnost Wendy’s uvedla, že digitální displeje, které plánuje zavést již v roce 2025, poskytnou jejím restauracím větší kontrolu nad položkami jídelního lístku. Veškeré funkce, které bychom mohli v budoucnu testovat, by byly navrženy tak, aby přinášely prospěch našim zákazníkům a členům posádky restaurace. Digitální jídelní lístky by nám mohly umožnit měnit nabídku menu v různých denních dobách a snadněji nabízet zákazníkům slevy a výhodné nabídky, zejména v denních dobách s nižším objemem prodeje..

Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.