V reakci na měnící se požadavky zákazníků a rostoucí složitost průmyslových zařízení společnost Volvo Penta zefektivnila svou dealerskou síť a zaměřila se na silnější a vysoce specializované partnery.
„Naši zákazníci nepotřebují jen dodavatele motorů, ale také dlouhodobého servisního partnera, který rozumí výzvám jejich odvětví,“ říká Björn Säljö, vedoucí globálního servisního trhu společnosti Volvo Penta Industrial. „Zdokonalováním naší dealerské sítě zajišťujeme, aby každý partner měl technické znalosti, finanční sílu a investiční kapacitu, která mu umožní poskytovat prvotřídní servis a přizpůsobit se budoucnosti energetických řešení.“
Tato strategie prohlubuje specializaci dealerské sítě Volvo Penta v rámci širšího servisního ekosystému, který zahrnuje výrobce OEM a jejich maloobchodní kanály. Sjednocením odborných znalostí a schopností těchto klíčových partnerů chce společnost Volvo Penta zajistit bezproblémovou podporu od tradičního dieselového pohonu až po nově vznikající elektrifikaci a služby založené na datech.
Od řešení zaměřených na produkty k řešením komplexních služeb
Společnost Volvo Penta směřuje k ekosystému zaměřenému na služby. Na veletrhu bauma 2025 společnost zdůrazní, jak servisní smlouvy podporují prodej motorů, jako např:
– Servisní smlouvy založené na výkonu, které optimalizují dobu provozuschopnosti a snižují provozní náklady.
– Modely předplatného pro prediktivní údržbu a vzdálený monitoring.
– Sdružená řešení, která pokrývají ucelený servisní ekosystém pro maximalizaci efektivity zařízení.
„Naši zákazníci stále více upřednostňují provozní efektivitu a dlouhodobou hodnotu před jednorázovými nákupy,“ říká Judith Karlová, manažerka trhu průmyslových služeb společnosti Volvo Penta pro střední Evropu. „Náš přístup zaměřený především na služby a výkonnost má za cíl integrovat prediktivní analýzu, konektivitu, zvýšit dobu provozuschopnosti, optimalizovat náklady a zajistit, aby podniky zůstaly konkurenceschopné.“
Společnost Volvo Penta přenáší sílu svých průmyslových zkušeností do oblasti stavebních strojů. Společnost využívá rozsáhlých zkušeností v oblasti přístavů, těžby a manipulace s materiálem a zajišťuje, aby vozové parky využívaly stejné standardy vysoce spolehlivého servisu, jaké se používají v nejnáročnějších průmyslových odvětvích.
Základ služeb připravených na budoucnost s konektivitou
Jádrem transformace služeb společnosti Volvo Penta je konektivita, která se opírá o pokroky v oblasti IoT (internetu věcí), digitálních dvojčat a analýzy vozového parku v reálném čase. Tyto technologie umožňují monitorování motorů v reálném čase, což pomáhá minimalizovat prostoje a optimalizovat náklady na údržbu. Integrací poznatků založených na datech do servisních smluv může společnost Volvo Penta pomoci zvýšit dlouhodobou provozní hodnotu a výkonnost. Tento přístup podporuje modulární smlouvy na elektrifikovaná zařízení, řešení produktivity pro terénní vozidla a služby pro motory určené ke zvýšení účinnosti a snížení emisí.