Skládací elektrické vozidlo izraelského startupu City Transformer bude veřejnosti představeno v červenci, společnost doufá, že způsobí revoluci v dojíždění do města.
Společnost City Transformer, založená v roce 2014 a sídlící ve středoizraelském mošavu Kfar Netter, se snažila zmírnit dopravní zácpy vytvořením vozu s patentovaným skládacím mechanismem, který dokáže zkrátit rozvor až na šířku jednoho metru. Uvnitř je místo pro řidiče a dalšího dospělého sedícího v tandemu. Alternativně může sedadlo spolujezdce pojmout dvě děti. Kabina se při zužování rozvoru nezmenšuje ani nemění tvar.
Jeho druhá verze, CT-2, může dosáhnout maximální rychlosti 40 kilometrů za hodinu (24 mil za hodinu) v nejmenším režimu a může se rozšířit až na 1,4 metru, ve kterém může dosáhnout 90 km/h, díky čemuž je vhodný pro ježeění po městě, ale méně vhodný pro cestování na dlouhé vzdálenosti.
Dokáže dosáhnout rychlosti 50 km/h za pět sekund a ujet vzdálenost 120-180 kilometrů, než bude vyžadovat dobití.
Vozidlo je k dispozici pro předobjednávku po celém světě se zálohou 150 eur (160 USD), přičemž kupní cena činí 16 000 eur.
„V rušné oblasti městské mobility se CityTransformer ukazuje jako průkopník, který zpochybňuje konvence a přetváří způsob, jakým vnímáme automobily a jejich vliv na svět. Jádrem této transformační cesty je vášnivý závazek integrovat udržitelné materiály do jejich inovativních návrhů,“ uvedla společnost v pondělí na svých webových stránkách.
Podle webu se firma zaměřuje na poskytování udržitelné alternativy k autům, využívá materiály šetrné k životnímu prostředí a snaží se „zanechat na planetě šetrnější stopu“. Vozidlo je dvakrát energeticky úspornější než konvenční auto, s baterií o 70 procent lehčí než ostatní elektromobily.
„CityTransformer zkoumá zázraky přírodních vláken, recyklovaných prvků a ekologických kompozitů a využívá důmyslná řešení přírody k vytvoření vozidel, která jsou stejně účinná jako ekologická,“ uvedl.
„V tomto náročném procesu jsem si s sebou přinesl nejen inspirativní zkušenosti, které jsem měl ve společnostech jako IDEO, Volvo a Škoda, ale také lásku a vášeň pro umění miniaturizace. Obzvláště v jeho nejzvučnějším a nejextrémnějším stavu,“ řekl hlavní designér firmy Eyal Cremer.
„Tyto nekonvenční proporce byly způsobeny potřebou efektivního zabalení. Stáli jsme před otázkou, jak zmenšit rozměry vozidla o 75 %, aniž by to ohrozilo pohodlí a použitelnost řidiče. Odpovědí se stal pečlivý design. Každá součást byla promyšleně umístěna tak, aby maximalizovala ergonomii a zajistila efektivní využití prostoru,“ dodal.
„CT-2 změní hru nejen v oblasti mobility, ale také ve všech aspektech života městské komunity. Uvolní náš čas, osvobodí naši mysl a osvobodí naše města a získá zpět jejich veřejný prostor lidem.“
V roce 2021 společnost oznámila partnerství se zdravotní organizací United Hatzalah za účelem začlenění jejich vozidel do vozového parku organizace.
Podle dohody bude celkem 1000 jednotek City Transformer CT-1 umístěno v různých městech v Izraeli a umožní síti dobrovolníků United Hatzalah rychle lokalizovat jeden z vozů a použít jej k reakci na lékařské pohotovosti v jejich blízkosti.