Dalších sedm kanadských škol se připojilo k žalobě proti technologickým gigantům Meta, Snapchat a TikTok za narušování výuky žáků a vzdělávacího systému. Tyto školy a jejich školní rady se připojily ke čtyřem největším školským radám v Ontariu, které žalobu původně podaly v březnu 2024. Žaloby podané těmito radami a školami tvrdí, že produkty sociálních médií, záměrně navržené pro nutkavé používání, změnily způsob myšlení, chování a učení dětí a pedagogové v rámci těchto rad/škol byli ponecháni, aby zvládli následky.
Směsice státních a katolických školních rad a soukromých škol v městských i venkovských regionech Ontaria ukazuje, že se jedná o univerzální problém, který se dotýká lidí z různých kulturních, náboženských a socioekonomických prostředí. Návykové vlastnosti produktů navržených giganty v oblasti sociálních médií ohrožují schopnost všech studentů učit se, narušují výuku a vytvářejí populaci studentů, která trpí rostoucím poškozením duševního zdraví. V důsledku toho společnosti působící v oblasti sociálních médií donutily školské rady, aby přesunuly značné zdroje včetně personálu, hodin, finančních prostředků a pozornosti na boj proti rostoucí krizi způsobené jejich produkty.
Žaloba, kterou vede torontská právní firma Neinstein LLP, vyzývá giganty v oblasti sociálních médií, aby své produkty přepracovali tak, aby byli studenti v bezpečí. Požadované změny povedou ke snížení poškození duševního zdraví mládeže a narušení vzdělávacího systému. Žaloba rovněž požaduje jménem školských rad náhradu ztrát spojených s řešením krize, kterou sociální média ve školách vytvořila. Školní rady nebudou nést žádné náklady spojené s touto žalobou, pokud nebude dosaženo úspěšného výsledku, napsal server newswire.
Používání zařízení ve školách je sice jen jedním dílkem skládačky, ale jedná se o mnohostranný problém. Tato žaloba, spolu s nedávnou politikou provinční vlády, která omezuje používání mobilních telefonů ve školách, zdůrazňuje obavy týkající se produktů sociálních médií. Jde o nutkavé používání sociálních médií, k němuž dochází jak během vyučovacích hodin, tak mimo vyučování, a které nadále prostupuje vzdělávacím systémem a ovlivňuje učení a pohodu studentů.
Zaměstnanci společnosti Samsung v Jižní Koreji poprvé v historii stávkovali kvůli platům
„Návykové vlastnosti produktů sociálních médií se nyní staly všeobecným problémem. Žádná kultura, náboženství ani socioekonomický status nejsou v bezpečí. Je nezbytné, aby se naše školy spojily a připravily naše studenty na neustále se měnící svět, což nemůžeme udělat, pokud se nesoustředí a trpí nárůstem poškození duševního zdraví,“ uvedla Carrie Hughes-Grant, ředitelka školy, Holy Name of Mary College School.
„Po zavedení zákazu používání mobilních telefonů v naší škole jsme rychle zjistili, že to nestačí. Dopad produktů sociálních médií na výuku žáků je mnohostranný a začíná u kořene problému – designu produktů sociálních médií. Omezení používání zařízení v naší škole je jen jedním dílem skládačky, protože víme, že nutkavé používání sociálních médií mimo třídu bude i nadále pronikat do našich tříd a ovlivňovat učení studentů,“ řekl Rabín Mordechaj Loiterman, ředitel školy Eitz Chaim
„Návyková povaha sociálních médií narušuje jak učení studentů, tak jejich duševní zdraví a pohodu. To stále více omezuje schopnost studentů vstřebávat učivo, kriticky myslet a prospívat v našich výukových prostorách. V důsledku toho musí zaměstnanci škol trávit více času prací na uspokojování potřeb studentů, kteří se potýkají s výraznými problémy s pozorností, soustředěním a duševním zdravím,“ uvedla Kelly Pisek, ředitelka odboru vzdělávání, Okresní školní rada Niagara
„Považujeme to za zásadní problém, který ovlivňuje učení a pohodu žáků. Je to výchozí bod pro snížení nutkavého používání sociálních médií a jeden z mnoha přístupů, které přijímáme pro zlepšení situace studentů. Pokud nebudou přijata žádná opatření ke změně, bude nutkavé používání sociálních médií mimo vyučování nadále pronikat do vzdělávacího systému a ovlivňovat učení studentů,“ řekl Wes Hahn, Trillium Lakelands District School Board.